Sunday, June 24, 2012

Beitel

Tussen de spullen die ik de vorige week heb gekocht zat ook nog wat klein spul.
Dit was een echte verrassing. De verkoper had er drie, dik onder de roest en smerig, maar deze was een maat die ik nog niet had, dus toch maar meegenomen. En omdat ik vanmiddag toch aan het schuren en poetsen was heb ik ook dit kleinood een beurt gegeven. Onder de roest vandaan verscheen de naam "Erik Anton Berg, Eskilstuna, Sweden".
Voor de liefhebbers: in Zweden staat de naam E.A.Berg bekend als de "Stradivarius van de smidse".
Dit is ongetwijfeld de beste beitel die ik in huis heb.
Ik ga terug voor die andere twee, die laat ik niet ontsnappen (ik heb al opgebeld, ze liggen voor me klaar;  $2,50 per stuk).



3 comments:

Mieke said...

Mazzelkont!

Anonymous said...

Ik zag het gelijk,een fantastisch exemplaar geweldige aankoop .Nan

Mieke said...

Heb je die andere ook nog kunnen kopen?